Forrige
Næste

Service-tjek

Uanset om man arbejder med ledelse, kvalitet, produktion eller salg, har de fleste gavn af at ”benchmarke” med andre. Og hvem vil ikke gerne bidrage positivt til virksomhedens bundlinje?

Det at sammenligne sit niveau med andre kan være vanskeligt i denne, meget regulerede medicinalbranche.

Et service-tjek giver mulighed for at benchmarke i form af sparring fra f.eks. en konsulent, som er opdateret med lovgivningen og kender branchen, og dermed kan vejlede og hjælpe med at prioritere de opgaver, der er svære at komme i bund med.

Hvad er et service-tjek ?

Servicetjek

Et service-tjek starter ganske simpelt med et uformelt kaffemøde. Her vil vi tale om, hvor jeres virksomhed har sit fokus og hvad du mener der er ”flaskehalsene” indenfor dit område.

De fleste har en viden om, hvor potentialerne og forbedringsmulighederne er i en virksomhed.

Vi kan hjælpe med at finde ud af om flaskehalsene kan afgrænses til bestemte emner og konkrete mål. Det kunne f.eks. være:

”Vi har alt for mange åbne afvigelser – mange flere end vores kvalitetsmål tillader”, eller

”Vi modtager mange af de samme reklamationstyper – hvordan løser vi det”?

”Vi kunne godt tænke os at forbedre vores udbytte i hver enkelt batch – hvor skal vi starte”?

Udgangspunktet kunne være at se på. ISO 13584:2016, 5.4.1, Quality Objectives: Yield. Deviations og Complaints og se kritisk på virksomhedens resultater for et af disse områder.

Som eksempel, har en virksomhed med et ønske om et højere udbytte af deres eksisterende produktion, fået sparring til at se på de kritiske processer og at risikovurdere delprocesserne, hvilket gjorde det lettere at prioritere indsatserne i den pågældende virksomhed.

Med et service-tjek vil der altid være forskellige løsningsmuligheder på de afdækkede flaskehalse. Sammen finder vi mulighederne.

Det er op til virksomheden selv, hvad resultaterne af et service-tjek skal være: interne ressourcer, eksterne ressourcer, junior konsulent, senior konsulent osv.

Efterfølgende tilbydes en opfølgning på service-tjekket: hvad fik du ud af service-tjekket? Hvad er næste step?

Når man får hjælp til at identificere og prioritere sine indsatsområder både i forhold til lovgivningen og branchen, vil det altid vise sig som et positivt resultat på bundlinjen.

Skulle du have spørgsmål til ovenstående eller ønsker emnet yderligere uddybet er du altid meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende drøftelse.


Artikel: Laminar Flow Miljøsikring

Der er ofte stillet spørgsmål vedrørende sikkerhedskabinetter. Hvad er det? Hvad beskytter de mod? Og kan de andet end det I kender til fra jeres gamle fysiklokale, hvor I sandsynligvis havde et ordinært ”stinkskab” stående i det ene hjørne af lokalet. Skabet/kabinettet er en enhed som sikrer, at arbejdet sker i et indelukke med en rude af sikkerhedsglas som ofte kan rejses (rudehejs)....

Læs hele artiklen

Artikel: Rengøringsvalidering

I et farmaceutisk produktionsmiljø er det af stor betydning, at der træffes foranstaltninger således, at kontaminering undgås. Myndighederne stiller krav og forventer, at der er forståelse for de faktorer og krav der er vigtige for at have styr på rengøring og rengøringsvalidering af produktionsudstyr....

Læs hele artiklen

Per Elmgaard Rasmussen

CEO, Partner

2819 4661
eller jeg kan kontakte dig senere
Ring mig op

Rikke Sejer

QA/RA

2814 8057
eller jeg kan kontakte dig senere
Ring mig op

Service-tjek

Uanset om man arbejder med ledelse, kvalitet, produktion eller salg, har de fleste gavn af at ”benchmarke” ...»

Nomeco "Project One"

  INVITATION til gratis "Gå-hjem-møde"                                                                ...»

SCADA

SCADA:  Supervisory Control and Data Acquisition SCADA-systemer anvendes af industrielle ...»

TEEP

TEEP:  Total effective equipment performance Total effektiv udstyrsevne (TEEP), en ...»

Vi er medlemmer af